Friday, August 14, 2009

164:MEMELUK KASIH-NYA

Entry terbaru aku adalah mengenai sebuah sajak aku yang telahpun tersiar di Majalah Tunas Cipta keluaran Bulan Julai 2009. Silalah baca sajak daripada seorang penulis kerdil seperti aku ini.

Memeluk Kasih-Nya

Malam penghujungnya sepi

ada sungai air mata yang mengalir

menenggelamkan warna kolam derita

yang pernah subur mencalit mimpi ngeri.

Tuhan, di kamar dada yang kosong ini

berikan aku sehelai selimut kasih-Mu

menjadi lilitan untukku beradu

memeluk kasih seharum kasturi dari syurga-Mu.

jfty

8 comments:

defina August 14, 2009 at 5:36 PM  

kasih kesuma pujangga jiwa
kasih teman suka dan duka
kasih keluarga menghilang lara
kasih bapa membawa bahagia
kasih ibu terapi ke syurga
Kasih Rasul suci abadi
kasih Tuhan satu hakiki

Bie'z August 14, 2009 at 7:23 PM  

hohoho ahli sajak sudah menyerang.Faham2

manjlara August 15, 2009 at 1:46 AM  

Salbie, biar kerdil, namun berbakat besar :)

Bie'z August 15, 2009 at 2:50 AM  

K Manjlara~Hehehe no komen
Besar ke bakat saya ni?Boleh sampai ke angkasa tak?eh! angkasa konon, nak ke angkasapuri pun tak lepas2 lagi ni!kah3

Penabahari August 15, 2009 at 5:05 PM  

cantik sekali puisi anakanda.Kadang-kadang kita ikut alpa akan kasih-Nya yang tak berbatas itu

Bie'z August 15, 2009 at 9:29 PM  

YA ke Pak cantik? Betul tu pak,saya sndiri pun adakalanya leka dan alpa pada-Nya, sbb itu terhasil sajak trsebut, bkn mengingatkn diri org lain tp lbh kpd diri sndiri.MOga saya dan kita semua tak trs leka dgn dunia yg fana ini.

ridhrohzai August 19, 2009 at 9:28 PM  

tahniah kak bie!! ada saya membacanya. memang terasa menyusuk hati. hai, biala agaknya saya boleh menulis sebegini? huhu...

tahniah sekali lagi kak! :)

Bie'z August 19, 2009 at 11:16 PM  

ya erk?kih3 biasa je tu ridh.
Anyway...Trima kasih ya...
InsyaAllah ridh kena byk baca sajak2 yg ditulis oleh penyajak2 terkenal...insyaAllah blh tulis macam tu
ewahhhh yo yo ooo jerk!kah3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP