Thursday, May 21, 2009

119:CANTIK...

Photobucket

Boleh tak jgn nilaikan cantik itu dr luaran je. Aku mmg tak suka kalau de yg pndg luaran je tp dlman?. Yg di dlm tk dipndg. Hbs tu camne? Ada plak, tak nk pndg yg tak cantik, kalau blh yg cantik2 dan mengancam saja yg nk dipndg. Ooo...yg tak cntk tak mengancamlah?. Jgn tak th, sbnrnya yg cantik tu lah yg memberi ancaman pd kita, aduh...fhm ke ni?. Lbh baik, lu pikirlah sendiri...!!! Bukak mata, buka minda, buka hati.Akn terang segalanya.
Harus diingatkn...tak semuanya begitu, sesetengah je.

Aku mmg suka perhatikn manusia. Kalau ke mana2 tmpt tnpa membeli apa2 tak jadi masalah asalkan aku dpt tgk jenis2 manusia ni!. Sampaikn ada yg ckp, "pandang mcm nk telan org" hahaha

Kdg2 aku perhatikn, ada yg cantik tp sayang perangainya buruk, yang tak berapa nk cantik pulak (mcm aku~hehe) memang tak brp nk dipandang, tp kalau mata asyik nk menatap dia je berkali-kali, aku faham maksudnya...maksudnya ada sesuatu yg mnrik di dalamnya.
Kan aku dah bilang, tak semua yg cantik itu cantik, yg tak brp nak cantik itu tak cantik. Cantik yg sebenarnya terletak di dalam. Bukan dalam mangkuklah, maksudnya di dalam itu ialah hati. Yg dalam mangkuk tu, hati ayam, buat makan je!.

*sesungguhnya aku bkn sekdr mengingati org lain saja, tp lbh mengingati kpd diriku sendiri juga*

(SABDA NABI S.A.W: DI DALAM DIRI SESEORANG ANAK ADAM ITU ADA SEKETUL DAGING YG MANA KALAU BAIK DAGING ITU MAKA BAIKLAH MANUSIA ITU DAN KALAU BUSUK DAGING ITU, MAKA JAHATLAH MANUSIA ITU.ITULAH HATI)

1 comments:

Penabahari May 23, 2009 at 7:06 PM  

Cantik posting nak Salbie. Pak cukup menyetujui. Kecantikan hakiki terletak di hati.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP