Sunday, February 21, 2010

196:AYAM TEMPURA...

Salam

Hehe dah lama x update kan?. Sengaja je kot?kih7...
oklah kali ni nak share resepi...ayam tempura...lapo punya pasal semalam, masak je ayam tempura.
Resepi ni aku dah letak macam2 dalam tu...tapi sedaplah...mudah je. Dah jadi blog resepi plak dah skrg ni hehe...YUkkk..kita tgk apa bahan2 yang diperlukan.

AYAM TEMPURA..
(aku buat utk aku sorg je ni...nnti pandai2 lah ubah sndiri)

1 keping ayam
1/2 biji telur
2 sudu besar tepung gandum
air sejuk(betul2 sejuk)
sedikit serbuk kari
sedikit bawang merah kisar
garam dan serbuk perasa

Cara membuatnya;
1. Masukkan kesemua bahan dalam satu bekas.
2. Pukul bancuhan hingga sebati.
3. Celup ayam dalam tepung.

Aku biarkan seketika, biar meresap ke dalam ayam. Baru goreng.

Cubalah...sedap je kat tekak aku bila dah lapo kih7...




1 comments:

Durrah Fatiha February 25, 2010 at 3:12 PM  

Salam Salbie,
Mmm, lapo lah pulak tengok ayam tu. Rasa2nya sat lagi kena pi kedai beli ayam nih...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP