Thursday, September 3, 2009

169:BUKU MASAK HIDANGAN BAJET CARAKU

millionaire

Kalau nak ikut selera makan, memanglah nak yang sedap-sedap. Tapi, nak makan sedap-sedap, duit pun kenalah ‘sedap-sedap’ juga. Barulah kena dengan cita rasa.
Dalam ekonomi yang tengah tak stabil dan peluang kerjaya yang semakin mencabar, janganlah sampai selera makan kita pun tertutup. Biarpun terpaksa berdepan dengan bahan yang sama, tapi kalau pandai menggubahnya, memang akan bertambah selera makan.
Nikmati pelbagai hidangan dengan harga yang terendah mengikut kemampuan kita dan buat mereka yang ingin belajar memasak, buku ini memang sesuai untuk anda. Biar ringkas, asalkan sedap!

(Di ambil dari laman sesawang KARNADYA)

~Macam tak percaya...tapi kena percaya juga sbb memang dah ada di depan mata. Syukur Alhamdulillah akhirnya terbit juga buku masakan aku yang pertama dengan KARNADYA. Tak sangka pulak dlm bulan yang mulia ni diterbitkan. Terima kasih KD sbb sudi terbitkan.

~Walaupun hanyaLAH sebuah buku masak, tapi dugaan yang terpaksa aku lalui terlalu banyak. Kalau aku tak tahan sabar, rasanya mahu kuali, periuk belanga, sudu, senduk terbang melayang dari tingkap kahkahkahkah

~Kalau nak tahu, buku ni siap ada promosi lagi di KL Convention Centre masa hari merdeka baru-baru ni. Sebab tuLAH aku kata aku ada program kat situ, kalau tdk takLAH aku sampai ke KL dan siap beli novel lagi.

~Debar di dada usah dikata, saat amoi tu bacakan biodata aku, aku dah semacam tapi tetap tersenyum. Walaupun kat depan aku tu takLAH ramai sangat orangnya, guna jari pun boleh kira hehehe tapi malu lebih menguasai diri. Ewahhh...apa2 pun aku bersyukur sebab semuanya dah selesai dengan 'aman'.

gdfasdf

~Lepas ni aku nak jadi seperti rama2 , terbang menjelajah mencari sesuatu yang pasti. Hidup aman dan bebas, berani mengharungi pelbagai ujian dan cabaran hidup di dunia dengan cara yang benar.

jfty

16 comments:

UMAIRA DZUL WIDAD @ NAZ AREESYA AMEEN September 4, 2009 at 8:46 AM  

salam cik bie,
wah,wah,wah...dlm melawak2 dan merapu2 dia dah kuarkan buku masak upanya. tahniah3x...tabik spring,ring,ring....buleh le kita beli nanti. lepas ni buleh tak awak tolong kuarkan cara memasak bajet masa pulak?setiap hidangan 5-10 minit je, macam yang awak beritahu kita tu?

Bie'z September 4, 2009 at 9:12 AM  

wassalam pn umaira,
kah3 yelah melawak dan merapu tu kerja sampingan huhuuu Sbnrnya takLAH spnjg masa saya mcm tu, ada masa2nya huhuh Kalau nk tgk saya serius senang je, masa saya mnlisLAH...jgn kacau daun kari tau huhuhuh
Umaira, buku yg biasa2 je!terima kasih100x...mcm manaLAH agaknya tabik spring tu ek?kah3
InsyaAllah nnti saya tnya pnbrt, cara memasak bajet masa saja ke yg awak nk?yg lain2 tak nak ke?kah3 perliLAH pulak...takLAH saya gurau je. Trima kasih 100x dgn cdgan awak tu...

HuRuL_Aini September 5, 2009 at 5:06 AM  

salam....
wah, tahniah...dah keluar dah buku sendiri.....akan diintai-intai kalau ke kedai buku nanti...hehe
selamat berpuasa ya :)

Ridh-One September 5, 2009 at 3:27 PM  

oh, jadi sebab ini ke tuan empunya rumah pergi bertapa? hehehe...

waduh kak bie, diam-diam ubinya ditanam, keluar durian pula. eh, eh...

ini wajar dimiliki ni. namapun hidangan bajet. sesuailah sangat dengan saya yang sentiasa terlebih atau terkurang bajet ni. kuikui...

apa pun,tahniah kak bie!! bangga sama kamu... ;)

Bie'z September 5, 2009 at 8:44 PM  

Wassalam Hurul
Hai lama tak ke sini ya!he3
Terima kasih.Beli jgn tak beli...kui3
Ya slmt berpuasa juga utk awak

Bie'z September 5, 2009 at 8:47 PM  

Kah3 TdkLAH RIDH, buku tu dh lama siap cuma br ni je ditrbitkn, maklumLAH ikut giliran. Mana blh main terjah je kan?he3
RIDH pandai msk ek?untung umi RIDH, ada tkg msk ganti kalau umi demam ke apa he3
Buku tu buku yg biasa je, dan mmg dikhaskn utk org yg nk berbajet.Hrp ianya membantu dan bkn membantutkan kahkahkah
Terima kasih RIDH. Didoakn nvl RIDH pn cpt2 ar ditrbitkan.

kak ina kl September 5, 2009 at 9:46 PM  

salam salbie...tahniah...caiyokkkkkkkk

diam-diam ubi berisi ek..

Bie'z September 5, 2009 at 9:51 PM  

wassalam kak

kih3 saya tak mkn ubi tp potato je

Terima kasihhhh daun pandan kak hihihi

defina September 6, 2009 at 9:47 AM  

kak bie,
tahniah....simpan buku tu sebijik utk ceq naih... :)

Ridh-One September 6, 2009 at 11:31 PM  
This comment has been removed by the author.
Ridh-One September 6, 2009 at 11:39 PM  

ish, tak ada maknanya pandai masak kak bie... goreng-goreng tu bolehlah. itu pun kalau tak hangus. hehehe...

novel saya tu pun tengah tunggu giliran. tak boleh main terjah je. hehehe... insyaallah, hujung tahun ni atau tahun depan keluar. mudah-mudahan... ;)

Durrah Fatiha September 7, 2009 at 8:18 PM  

Salam cik salbie,
Amboi3... dalam diam dia dok ligat memasak upanya! Kenapalah tak dihebahkan dlm blog awal2 lg? Awat chek lambat habaq kat auntie ni... Nanti auntie beli bukunya... Apa2pun, tahinah!!

Penabahari September 7, 2009 at 10:57 PM  

Tahniah Bie,
Pak nak cari, kalau tak jumpa pak nak Bie poskan pd pak, ok...

ziekiera September 8, 2009 at 7:58 AM  

Salam Bie...
waa. lehlah belajar msk bajet bie....acar perut lembu ubi sengkuang ada tak ? tu pun bajet sangat dan cepat dibuat,dimakan,kalau terlebih masam cpt dibuang...hehehe

yginsaf4 September 8, 2009 at 3:42 PM  

tahniahnyerr.. salam ramadhan akak sal ittewww

Bie'z September 8, 2009 at 8:13 PM  

IMAH~Thx sis.InsyaAllah.Jgnkan simpan buku tu, dgn masakan dlm tu pn blh I simpnkan, harap2 tk basi kui3

RIDH~TakpeLAH, at least pndai gak menggoreng,jgn 'menggoreng' org sdhLAH kih3 Ya MUdah2an...saya doakan.

ANTIE DURRAH~He3 SiapaLAH saya antie utk hebah2kan benda ni,sbb saya ni kan kuat melawak dan merapu, nanti kalau saya hebah2kan org tak prcaya pulak.Org kata saya buat lawak tak sudah2.BiarLAH buku tu wujud dulu br blh diriuhkan
sekampung huhuhuhu

PAK PENA~Thx PAK.InsyaAllah.

ANTIE ZIE~he3 Ada antie ek nama resepi tu?TakdeLAH saya masukkan dlm buku tu.Lain kali ya antie.Tp antie kenaLAH ajar saya kui3

YGINSAF4~THx.Salam ramadan juga.SiapaLAH gerangan kamu ya?. Akan saya jenguk kamu nnti.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP