Tuesday, November 4, 2008

BacaLah

Aku memang suka membaca tak kisahlah apa-apa jenis bacaan pun aku baca je asalkan membaca termasuklah baca papan tanda hahaha...ada ka?huhuhu eh! baca jugakkan???. DAlam seHari kAlAu tak membAcA rasa geLap hidup aku ni umpama matahari pagi yang tak menyinari bumi ewah hehehehe Aku pantang nampak kedai jual buku atau majalah ni! rasa nak terjojol toin toin macam yoyo bijik mata aku kalau tengok kedai buku huhuhu Ko macam tak percaya je CIk Som??? huhuh
Bacalah buku sebab banyak pengetahuan yang korang blh dpt...apa kata aku sambung esok ya! mata dh nak malap, matahari dekat sangat ke?hehehe
Aku dah baca blog Kak Seri tadi.Alahai...andailah aku tahu, dia mahu ke Kuantan, dan nak makan satar, aku tunggu je dia kat mana-mana.Itulah kalau tak baca awal-awal blog Kak Seri.Hah! baca jugak hehehe Sori ek kak.Macam-macamLah aku ni kan?.
Orang yang tak membaca memang pengetahuannnya kurang kan?.Hisy...jangan ada yg marah pulak, bukankah itu satu kenyataan?. Aku selalu nasihatkan kepada anak-anak buah aku, kalau kita tak rajin membaca, macam mana kita nak tahu sesuatu perkara.Orang lain dah ke bulan awak masih di takuk lama.Jangankan nak baca buku, majalah surat khabar kirim salam sajaLah.Tapi...aku tahu sangat anak buah aku tu, kalau bercakap sikit, masuk telinga kanan keluar telinga kiri.Itupun kalau sempat masuk kat telinga kanan, kalau tak sempat macam mana pulak huhuhu
Ingatlah, membaca jambatan ilmu.Kalau tak membaca fikir-fikirkan lah sendiri akibatnya.Kalau aku nak ceritakan pasal orang tak membaca ni panjang lebar pulak nanti.Tak apalah, satu hari mungkin, tak pun korang fikirlah sendiri ya! hehehe
Salam.Selamat Membaca.

2 comments:

seriadriani November 4, 2008 at 4:41 PM  

dik salbie... akak dah balik.tolonglah kemas rumah akak yg berselerak tu... :D

Salbie S November 4, 2008 at 7:34 PM  

hehehe akak akakBlh je saya tlg, tlg tengok hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP