Wednesday, November 5, 2008

Cerita sikit...

Photobucket

Aku nak cerita sikit pasal buku.Eh! tak habis lagi ke pasal buku?. Bukan begitu...aku tahu ada yang muak tu?.Biarkan hehe Aku nak cerita tentang buku-buku yang aku suka baca.Aku memang suka baca novel terutamanya.Ada yang kata kalau baca novel popular berbanding dengan novel serius ni tak banyak yang membina minda.Ya Lah tu! aku tak sokong sebabnya tak semua novel popular yang dikatakan tak memberi apa-apa faedah itu tak beri pengajaran kepada pembaca.Aku bantah.Aku tak setuju.Aku tak nak dengar hehehe betul apa?.Salahkah aku?.Cuba baca dulu barulah kita tahu kan kebenarannya.Dulu kan kecoh sekejap pasal novel popular akan dijadikan teks komsas di sekolah.Aku tak tahu nak komen apa, pada aku kalau kita tak cuba mana nak tahukan?.
Hentikann peperangan sekejap.Nampak tak buku-buku kat atas tu?. Sureheboh nampak kan?heheh Itu antara buku-buku yang aku baca.Banyak tu?.Aku tak kisah apa buku sekalipun yang penting aku mesti nak baca juga.Kalau tak membaca macam mana aku nak hasilkan karya, kalau setakat menulis berdasarkan dan bersandarkan pengalaman saja pada aku tak mencukupi.Eh! betul ke apa yang aku khabarkan ni? Kak Seri tolong saya dong! hehe harap2 betullah apa yang aku katakan tadi.Menulis hanya bersandarkan dan berdasarkan pengalaman akan membuatkan tulisan kita tak ke mana, kaku dan statik.Ya Allah harap betullah.

2 comments:

ALEEN November 8, 2008 at 3:55 AM  

SAPE SCAN TU ? WOWWWW LAWA NYAAAAA :D

Salbie S November 8, 2008 at 6:26 AM  

hahaah terima kasih aleen (ikut stail makcik jual nasi ayam tu !hahahaha lawak sungguh) ya ya tahu, nanti ada % ok hehehe lawa mmg lawa mcmm tuannya dan mcm scanner tu yg lawa gak hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP