Saturday, November 22, 2008

Kisah Cantekkk...

Aleen seperti biasa, masa cuti sekolah ni dialah berkuasa di dpn komputer dan tak hairan binti ajaiblah dia power hbs kalau bab komputer.Hisy...kalah aku tau!.Dalam syok dia ber chatting dgn kwn2 dia di ym, aku nmpk dia bukak blog kenalan aku.Dia pantang kalau aku tak tutup blog aku, ada jelah dia geledah kat dlm tu dan akhirnya aku jugak yg kena kemaskn semula huhuhuhu Dia ingat aku yg duduk di belakang dia tk nampaklah apa yg dia buat tu heheh malam sikit (mmg dh mlmm pun hakhahaha). Aku pun apa lagi cubalah meng'ayat' dia...

Aku :"Eh! sejak bila pulak suka bukak blog ???". Sindirku.

Aleen yang sedang khusyuk ber chatting tu berpaling.Dia tersenyum manis kepadaku.Kemudian dia menghadap semula komputer di hdpannya.

Aleen :"Entah...mcm cantek and best pulak". Jawab dia bersahaja. (bersahaja atau saja2 heheh)

Aleen :"Acik tak nak jumpa dia ke"?. Soalnya tiba-tiba.

Sambil tangan dia laju je menaip dan sambil tu khusyuk menatap blog si cantek tu!.Hisy...
Tanpa paksa dan tanpa rela, tiba2 saja aku ketawa besar.

Aku :"Kenapa plak nak srh acik jumpa dia?". Soal aku tanpa duga.

Aleen :"Sebab dia cantekk".

Sebaik hbs dia berkata demikian tanpa sedar aku ketawa lagi.Hisy...kenapa pulak aku ketawa, apa yg lucunya?.

Aku :"Oooo...kalau yg cantek semua suruh acik jumpa, kalau yg tak cantek tolak ke tepi". balasku dengan selamba badak air hujan.

Aleen diam seribu bahasa.Aku pun terdiam sama.Cuba fikirkan perbualan di antara kami tadi.Yalah...btl jugak, siapa yg tak suka pd kecantekkkan kan kan?.AKu berfikir dan berfikir dan berfikir lagi...erm...ya dia cantekk, dia pandai, dia gila2, dia bdk baik, dia keje bgs, dia cantekkk, dia cantekkk dan mmg dia cantekk kalau nak dibandingkn dgn aku hahahah
Tapi...kalau semuanya yg cantekk aku nak jadikan sahabat , nak suruh aku buat perjumpaan dgn yg cantekk2 aje, nk aku jadikan kwn rapat @ adik/kakak angkat barangkali, nak aku pilih yg cantekk saja msk dlm grup aku, hisy...mana blhkan? nanti terasa pulak org yg tak berapa nk cantekk mcm aku ni hahaha

Persoalannya, 'kenapa yg cantek sering menjadi pilihan?.Pilih yg cantekk luaran @ dalaman?.' Jika Aleen menyuruh aku menjawab soklan peperiksaan dia ni hahahah aku akan jwb," Acik akan pilih yg cantek luar dan dlm".
Aku harap sesiapa yg baca 3ntri ni jgn terasa plak ,jgn tersalah anggap plak.Buat biasa2 sudahlah, buat2 tak dgr sudahlah, buat2 tak tahu sudahlah dan buat2 bodoh sudahlah...ahaks

Yang cantekk2 di luar sana, BERHATI-HATI-anda sedang diperhatikan dgn CCTV Photobucket luar dan dalam hahahahahahahah serammmmm gak!!!!

18 comments:

Y A T T Y November 22, 2008 at 5:41 PM  

luar dan dalam tiada rahsia..
ahahahaa
lari tajuk nehh:P

aleen 2 adek k.bie ke?

Salbie S November 22, 2008 at 8:59 PM  

hahaha eh! ya ke tuh? luar dlm tiada rahsia? erm erm dlm2 mksdunya tuh! hanya bg yg mengerti kan???

Salbie S November 22, 2008 at 9:01 PM  

aleen tu? eh! bkn adik daa...tp ank buah bapak tiri laki mak bapak dia daa...hahahahah

Y A T T Y November 22, 2008 at 11:03 PM  

hahaaaa k.bie dah pk kut len tuhhh..

belitt je lah k.bie nihh..kira ank buah k.bie la kn kn..

Salbie S November 23, 2008 at 12:53 AM  

eh eh ngutuk org nih! hehehe
ala...suruh pk je, buat lawak je...mana ada belit2, tgk mana ada guna tali ke benang ke kat bdn nih nak belit2 hakhakhak

kita mana pk kat lain...eh! dia nih!hehe

Salbie S November 23, 2008 at 1:04 AM  

ye sayang hehehhe anak buah ku.blh ar kalaunk dijadikan ur anak buah angkat bakul masuk sndiri hahahhahaha
lawak apakah ini?

atie November 23, 2008 at 4:14 PM  

Taanteek..berbeza ikut pandangan masing2.salam kenal2

Y A T T Y November 23, 2008 at 6:56 PM  

hahaa..boleh ye dibuat ank buah angkt..takot nt terangkat-angkat la pulak..cmne k.bie?
:P

Salbie S November 23, 2008 at 7:20 PM  

Ya thx atie dtg blog kita.Sila dtg lagi ya! jgn serik2 heheh

Ya cntik dn kecantikan itu nmpk sama tp berbeza huhuhuhu fikir2knlah

salam kenal mengenal jugak di antara kita

Salbie S November 23, 2008 at 7:25 PM  

Yatty-eh blh je! sila2 kalau tk larat nk angkt dia, masukkan je dlm bakul dan tarik dia ke mana2 hahahahah blh gitu???

ALEEN November 24, 2008 at 10:57 AM  
This comment has been removed by the author.
ALEEN November 24, 2008 at 11:16 AM  

tu starting myk bgs pnya. OHH KUTUK ORG EH

Salbie S November 24, 2008 at 3:04 PM  

Aleen-kutuk org takpe sbb tu kutukan membina kalau kutuk binatang nnti kena sumpah plak hukhukhuk

MiSZuE November 24, 2008 at 7:47 PM  

hehehe..
mcm penah lak zue baca ayat2 ni

sambil2 bersiul2..lalalalala

Y A T T Y November 24, 2008 at 8:40 PM  

owww kalo gituu oke sajaa...
gmana mao megenalinya wahai k.bie?

Salbie S November 25, 2008 at 9:15 PM  

to zue-ye ke?kat mana tu? bila?bagaimana tahu?heheeheh jgn mrh ye zue.Tiba2 je dpt idea begitu dan saya akan panjangkn menjadi cerpen dan sajak heheheh ok tak?nak royalti ke?nak?ok kalau gitu,ambik je kat peti bank hakhakhak

Salbie S November 25, 2008 at 9:17 PM  

http://aleenkan.blogspot.com/ yatty gi ar geledah sambil bg waran geledah kat aleen pnya blog hakhakhak
tgk ar gmbr2 cantekkkk dia ambik hukhukhuk

arianna adrizal November 27, 2008 at 1:44 AM  

first impression, dr kerana mata..hehe. mesti nmpk yg cantik aje. tp hati & akal yg menilai. mcm beli brg kat shopping mall. cantik tp akal kena menilai juga berbaloi atau tidak membeli. bukan begitu.

:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP